Undersökning

kaffet

Cafet

Jag skulle vilja ha lite beskrivningar på hur era önskecafeer skulle se ut..
Själv längtar jag efter ett mysigt cafe med gott kaffe, goda smörgåsar och försäljning av inredning & blommor. Jag vet att det finns en del liknande cafeer, men jag saknar det där lilla extra..Jag vill komma dit och inspireras, läsa inredningstidningar, kolla färgkartor, se massa roliga exponeringar och kanske till och med vara med på en "blomsterkväll" eller liknande där man får arrangera sin egen midsommarkrans..

Foto:nestle samt www.amybutlerdesign.com

Kommentarer
Postat av: Camilla

Mitt drömcafé hälften café, hälften bokhandel (som säljer all studentlitteratur som tänkas kan). Jag vet inte hur många gånger jag och mina kursare pratat om detta... Jakten på böcker är så tidskrävande och en stor stressfaktor. Tänk att få ta en kaffe och bulle och köpa boken samtidigt, allt för en billig peng! :)

Postat av: malla

Soffor och fotöljgrupper är ett måste i ett mysigt café! Förstår att småbord och pinnstolar är mest praktiskt, men hur mysigt är det på en skala? Och gärna böcker och tidningar till försäljning. Sen måste det vara mysigt inrett med fina dekorationer på borden och levande ljus. Och en massa goa bakverk och matiga mackor då oxå! :)

2007-02-04 @ 12:48:33
URL: http://www.mallasmemoarer.blogspot.com
Postat av: Vildangel

Oj, vilken svår fråga... Jag fikar jättesällan ute på caféer därför att jag tycker att det är alldeles, alldeles för dyrt att göra det. Sist vi var ute kostade det 124 kr för en kaffe med kladdkaka till och en läsk med en liten rågbulle med skinka i. Så ett BILLIGT café med mysig stämning vore väl nåt.
//V

2007-02-04 @ 18:50:12
URL: http://www.vildangel.blogg.se
Postat av: Elin

Ett fint bokcafé har precis öppnat i Malmö på Södra Förstadsgatan, sic.is heter det, lite konstigt namn. Malmö har annars många mysiga ställen tex cosmopolitan, simrishamnsgatan, mm mm

2007-02-06 @ 12:00:38
URL: http://www.sagenbutik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback