Jag fick en fråga...

image547

Postat av: Linnéa

Hej! Jag funderar på att använda ikeas "slätthult" väggdekorationer, de med blommor på, i min matsal. Vi har en hel vit vägg som skulle behövas piffas upp och min önskan är att köpa många blomdekorationer och på något vis kombinera ihop snyggt så att de löper från marken upp i taket, gärna så att de går in lite över taket. Jag har suttit i bildprogram och har försökt kombinera blommorna fint så att det ska se snyggt ut, men jag får inte till det! Så min förhoppning är att du kan hjälpa mig! Väggen är 3.10 lång och typ 2.20 hög. Har du några tips?! Hur skulle du göra?! Tack och kram!



Svar:
Hej Linnea!

Svår fråga att råda dig så här via internet.
Om jag var du skulle jag gå från en hörna i nederkant, tex vänster och arbeta mig diagonalt uppåt höger hörn och sedan sväva ut lite över taket.
Jag skulle inte använda allt för många stickers utan en ganska enkel slinga som får sväva ut lite åt sidorna.
Har gjort en enkel/ruskig skiss i Paint som illustrerar lite hur jag menar.
image546


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilket bra tips! Ett snyggt alternativ! Ha det bra!

Postat av: Nettan

Men så fränt, så skulle jag kunna tänka mig göra =0)
Tack för iden !
Kram Nettan

2008-03-14 @ 00:13:14
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Kristina

Bra tips, så hade jag nog oxå gjort:) Ha en bra dag!

2008-03-14 @ 07:51:45
URL: http://thisis.blogg.se
Postat av: Linnéa

Men åh, tack! En skiss och allt! Ditt förslag är jättesnyggt. Jag ska nog bannemig köra på det, återkommer i så fall med bildbevis! Tack tack och kram.

2008-03-14 @ 16:41:25
Postat av: Juni

Förslaget på placering är jättebra..! Men däremot skulle jag inte välja ikeas blommor... Finns bra mycket snyggare alternativ än så! Schabloner tex... Plus att det börjar bli alldeles för många som har just de där blommorna hemma...men kanske bara jag som vill vara annorlunda ;)

2008-03-15 @ 18:36:33
Postat av: Camilla

PRECIS så där gjorde jag hemma hos en kompis i somras och det blev supersnyggt! :)

2008-03-16 @ 12:54:11
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Postat av: Perlan

Kikar in och försöker läsa ikapp lite efter min semester! Tror det blir ett heltidsjobb idag när jag kikade på mitt webbflöde på Netvibes! haha :D

Hoppas helgen varit på topp! Kramkalas!

2008-03-17 @ 10:33:12
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Linnéa

Hej igen! Nu har sambon gått och blivit orolig för hur mycket märke det skulle bli i taket om vi får för oss att ta bort dekoren någon dag. Vet någon det? Skulle kännas surt att behöva måla heeeela matsalen och vardagsrummet för en liten schablons skull!
Juni: Vart hittar man blomdekorer som är snygga, då? Mig gör det dock inget att andra har ikeas, jag tycker om den. Tack!

2008-03-17 @ 14:50:23
Postat av: anna.a

Hej Linnea!
Jag har tagit bort fler såna väggstickers från Ikea och jag har aldrig varit med om att de skulle ge märken efteråt..men jag kan ju inte lova något;)
Kram anna.a

2008-03-17 @ 19:56:48
URL: http://dromhem.blogg.se
Postat av: Angeliiika<33

Fintblogg ;) .



Join min om du kan;)))

2009-10-15 @ 10:01:53
URL: http://mezzia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback